Case Study
Gamble
Analiza UX
Projektowanie UI
Firma
Gamble Company
Data ukończenia
Marzec 2022
Rola w zespole
Projekt indywidualny
Wprowadzenie
Opracowanie interaktywnego narzędzia do prowadzenia live streamów, przyjmowania zakładów i prowadzania wyzwań.
Wymagania narzędzia:
- skuteczne,
- szybkie,
- skupiające pełny focus użytkownika.
Plan działania
1 Desk research
Etap pierwszy pozwoli przeanalizować rozwiązania dostępne na rynku oraz zapoznanie się z branżą.
2 Prototyp papierowy
Drugi etap to stworzenie papierowego prototypu dla rozwiązania dostarczanego dla klienta.
3 Testy
Etap trzeci to testowanie papierowego prototypu z badanymi w celu sprawdzenia najważniejszych elementów prototypu względem użyteczności dla użytkowników.
4 Hi-fidelity Wireframe
Etap czwarty to opracowanie szczegółowego prototypu wireframe narzędzia.
1 Desk research
Zaangażowanie obserwujących
W dzisiejszych czasach nie jest już najważniejszym zgromadzenie dużej ilości obserwujących, najważniejszym aspektem jest natomiast dostarczanie contentu w taki sposób żeby obserwujący pozostali, byli aktywni i uczestniczyli w życiu profilu, kanału czy fanpage.
Zaangażowanie społeczności poprzez organizowanie ankiet np. jakie wyzwanie mają podjąć ochotnicy sprawia, że odbiorcy czują realny wpływ na treści na koncie w mediach społecznościowych.
Kolejnym elementem jest zaangażowanie followersów bezpośrednio w uczestnictwo w wyzwaniach organizowanych na koncie w mediach społecznościowych. Zawarcie takich elementów pozwoli na zbudowanie silnej i aktywnej społeczności mającej wpływ na życie konta.
Zakłady bukmacherskie
Podczas gdy ochotnicy zgłaszają się do uczestnictwa w wyzwaniu, społeczność dokonuje wyboru tematu wyzwania. Po akceptacji dwóch uczestników rozpoczynają się zakłady.
Zakłady bukmacherskie to obstawienie danego zdarzenia po określonym kursie za wybraną kwotę. Można obstawiać wyniki meczu w tym np. takie szczegóły kto strzeli gola, która drużyna będzie miała więcej żółtych kartek. Oczywiście najpopularniejszym zakładem jest wynik spotkania. Zakłady są przyjmowane przez kolektury stacjonarnie i online zgodnie z kursem. Kolektury przyjmują zakłady na praktycznie wszystkie wydarzenia sportowe. Można obstawiać zakłady również podczas trwania wydarzenia lub meczu na żywo. Dynamicznie zmieniające się stawki zachęcają do ciągłego obstawiania.
Przed rozpoczęciem wydarzenia/meczu można zapoznać się ze statystykami zawodnika/drużyny co ułatwia podjęcie decyzji.
2 Prototyp papierowy
Prototyp
W początkowej fazie projektowania opracowanie papierowego prototypu pozwala znacznie przyspieszyć proces projektowy i szybko zwalidować stworzony produkt z badanymi na teście.
3 Testy
Wyniki testu